Peeter Tohver: Millised on interim-töö etapid?

16.09.2025
Peeter Tohver

Interim-juhi töö ei ole salapärane protsess, kus “juht tuleb, teeb midagi ja kaob”. Tegelikult on see üsna selge ja läbipaistev teekond, kus nii ettevõte, agentuur kui ka interim-juht ise teavad täpselt, mis etapp parasjagu käsil on. Avame need sammud siin.

1. Eeltöö ja ülesande täpsustus

Kõik algab küsimusest: mis on päriselt murekoht või eesmärk? Mõni ettevõte teab juba täpselt, et vaja on näiteks müügijuhti uue struktuuri ülesehitamiseks. Teisel juhul tuleb esmalt läbi arutada ja kaardistada, mida tegelikult saavutada soovitakse. Teha juhtimisaudit. Ilma selge ülesandeta ei saa ühtegi head lahendust sündida.

2. Interimi valik

Kui ülesanne paigas, tuleb leida sobiv inimene. Me ei saada kunagi pikka kandidaatide kataloogi, vaid pakume välja kuni kaks inimest, kes võiks oma kogemuse ja isiksuse poolest hästi sobida. Sobivus on võtmeküsimus – interim peab sobima nii ettevõtte olukorra kui ka inimestega.

3. Tegevusplaani loomine

Kui interim olemas, hakatakse koostama konkreetset plaani. Mis on fookus? Millised sammud on kriitilised? Kuidas mõõdame, et asjad liiguvad õiges suunas? Hea plaan ei ole pikk dokument, vaid pigem tööriist, mille järgi igapäevaselt tegutseda.

4. Aktiivne tööperiood

Siin hakkab päris töö pihta. Interim võtab vastutuse, viib ellu kokkulepitud tegevusi, suhtleb tiimiga, lahendab jooksvalt probleeme. Tempo on tavalisest juhtimisest kiirem – interimile ei anta luksust “saja päeva plaani” jaoks. Tulemusi oodatakse kohe.

5. Vahekokkuvõtted ja plaani kohendamine

Oluline on regulaarselt vaadata, kuidas läheb. Kas oleme õigel rajal? Kas midagi on vahepeal muutunud? Vahekokkuvõtted annavad tellijale kindlust ja interimile võimaluse vajadusel suunda kohendada.

6. Töö üleandmine koos juhistega edaspidiseks

Interimi eesmärk ei ole jääda ettevõttesse igaveseks. Kui kokkulepitud töö on tehtud, tuleb vastutus üle anda – kas püsijuhile või olemasolevale tiimile. Hea interim jätab maha selged juhised ja toimiva süsteemi, mitte tühja koha.

7. Võimalik jätkutöö

Kui koostöö on sujunud ja ülesanne täidetud, võib mõnikord tekkida uus vajadus. Näiteks uute projektide elluviimine või mõne teise valdkonna interim-spetsialisti kaasamine. Aga põhimõte on lihtne – interim ei hoia end kunstlikult vajalikuna. Kui töö on tehtud, on ta oma eesmärgi täitnud.

Kokkuvõttes: interim-töö on struktureeritud, aga samas paindlik protsess. Ettevõte saab kiiresti vajaliku kogemusega hands-on juhi, kes viib asjad ellu, vaatab, et süsteem toimiks ja liigub siis edasi. See on justkui kiirabi ja treener ühes – lahendab kriisi, seab plaani paika ja jätab tiimi tugevamana, kui ta selle leidis.